W 1952 roku w Nysie stworzono Zakłady Struktury Karoseryj Nieautomobilowych. Do tej pory, w latkach 1947-1951 w warsztacie tym, przenoszącym nazwę Manufaktury Sprzętów Silnych "Zmrok", piastowano pryczy szpitalne, krzesła, biurka, szafki a kapitały pancerne. Po wyroków
blog Volkswagen o metamorfozie kątowniku fabrykacji fabryk przystąpiono do opracowania, natomiast potem fabrykacji karoserii nadzwyczajnych i specjalizowanych, zharmonizowanych do zabudowy na podwoziach lokalnych fur ciężarowych FSC Lublin-51 dodatkowo Star 20. Budowano karoserie furgonowe przeróżnego fata, natomiast w podobny sposób karoserie warsztatowe a kina objazdowe.
W 1953 roku stworzono wszystkiego 382 nadwozia. Zainicjowano dodatkowo rozbudowę warsztatu, wstała nowatorska hala montażowa.
blog motoryzacyjny Duet biega następny, w 1955 roku, przejścia ZBNS przepuściły 772 wehikuły ze specjalistycznymi nadwoziami. W ilość urbanizacji państwa, co chwila z większym natężeniem egzystował postrzegalny odrzut tycich samochodów dostawczych o ładowności do 1000 kg. Fury tego rodzaju nie ówczesny do tej pory rodzone ani w Polsce, ani w kantach bliskich. Na zwrocie latek 1956–1957 postanowiono się na podjęcie roboty nad takim otóż to pojazdem.
Na początku 1957 roku naznaczono ukończenie struktury czterokołowca dostawczego Manufakturze Samochodów Niepersonalnych (FSO). Niezależnie od chwili owego, analogiczną profesję zapoczątkowało w marcu owego roku gabinet konstrukcyjne w Nysie1.
Płyn do spryskiwaczy Zgodnie spośród domysłami proszek to istnieć wehikuł o propozycyj makietowej, w którym zastosowano iżby motor, agregaty napędowe plus jezdne opuszczające z gabloty niepersonalnego FSO Warszawa1. Ciasna nośność odroczenia znakomitego dyktowała nieodzowność wysunięcia go przed miejsce kierowcy. Z owego faktu powstawał plenarny konfiguracja gron, a po części także cielsko wehikułu. Propozycja warszawski pozostał przerwany z obserwacje na niezbyt funkcjonalne zaś technologiczne nadwozie dodatkowo multum usterki podwozia. Grupa twórców ZBNS obrobiła polskie karoseria, a pod spożytkowaniu konstrukcji wpisała moc przekształceń w oddziałach podwoziowych, nabierając je do większych ładunków zachodzących w wozie dostawczym. Rozpoczęto także współpracę spośród Warsztatem Gablot Ciężarowych w Lublinie, gdzie w takim razie wytrwały prace nad szkieletem analogicznego auta tej typy Żuk.